Klacht over zorg? Zorgklacht.nl helpt!

18 september 2019

De Nederlandse gezondheidszorg is een van de beste ter wereld. Dit is fijn, maar het is daarentegen vaak niet fijn om deze zorg daadwerkelijk nodig te hebben. Laat staan wanneer er een klacht over deze geleverde zorg ontstaat. Een nare ervaring met geleverde zorg is uitermate vervelend. Deze nare ervaring kan het gevolg zijn van een onjuiste bejegening, een verkeerde diagnose, of een vermijdbare medische fout. Hoe moet je een dergelijke klacht over zorg kenbaar maken? En waar? Sterker nog hoe voorkom je dat andere zorggebruikers hetzelfde meemaken?

Zorgverleners willen uiteraard geen klacht veroorzaken of zijn niet bewust van het feit dat ze dit teweeg brengen. Maar als zorgverleners een klacht veroorzaken, dan moet het voor jou duidelijk zijn hoe je dit kunt melden. Zorgklacht.nl helpt hierbij! Zorgklacht.nl is het enige platform in Nederland wat zich specifiek richt op online informatie over klachtafhandeling in de zorg. Met de informatie op Zorgklacht.nl volg je de juiste stappen naar een oplossing. Aan de hand van de informatie in de klachtenprocedures op Zorgklacht.nl lees je stap voor stap hoe en waar je de klacht kenbaar moet maken. De inhoud van de klachtenprocedures is gebaseerd op de geldende WKKGZ-wetgeving, zo zorg je ervoor dat jouw klacht kenbaar wordt gemaakt en de juiste procedure volgt tot een oplossing. Iets wat niet vanzelfsprekend is en waardoor veel klachten onopgelost blijven, is namelijk dat men niet de juiste klachtenprocedure volgt.

De informatie weergegeven in de klachtenprocedure kan worden gebruikt bij een eerste gesprek met de zorgverlener om de klacht over zorg kenbaar te maken, tot het voorleggen van de klacht aan de rechter. Dus informatie voor een excuus van de zorgverlener tot aan een letselschadevergoeding. Hierbij willen we voorkomen dat je verdwaalt in een labyrint aan instanties en in een langdurig traject, waarbij je van het kastje naar de muur worden gestuurd. Zo wordt per stap aangegeven om contact op te nemen met de klachtenfunctionaris via de klachtenregeling van de zorgverlener, met een instantie, of met een juridisch specialist. Uiteindelijk is het doel om de klacht over zorg naar u tevredenheid op te lossen. Daarnaast willen wij met Zorgklacht.nl de klachtafhandeling in de zorg verbeteren.

Voor vragen: info@zorgklacht.nl

Deze pagina delen

Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kan cookies ook niet accepteren.