Huisartsenpraktijk Holtenzorg in Holtenbroek Zwolle

Huisartsenpraktijk Holtenzorg in Holtenbroek Zwolle

29-10-18

Beoordeling:

1,4
Huisartsenpraktijk Holtenbroek weigert om mijn medisch dossier door te sturen naar mijn nieuwe huisarts in Engeland. Ik heb geld overgemaakt om het medisch dossier te laten opsturen, echter de zending is zoekgeraakt. De praktijk manager geeft aan mijn medisch dossier niet nogmaals te gaan opsturen. Volgens artikel 456 van de Wet op de Geneeskundige Behandelingsovereenkomst heb ik het recht om een kopie van mijn medisch dossier te ontvangen. Volgens het WGB heeft Huisartsenpraktijk Holtenbroek dan ook niet het recht om mij de inzage in mijn dossier te weigeren. Onder het recht van artikel 20 van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) heb ik niet alleen het recht om mijn medisch dossier in te zien, correctie, aanvulling, of vernietiging van een dossier te vragen maar heb ik ook het recht op dataportabiliteit, oftewel overdraagbaarheid van persoonsgegevens. Ik heb het recht om mijn gegevens te ontvangen om deze door te geven aan de leverancier van dezelfde soort dienst. Ook heb ik het recht onder deze wet dat mijn gegevens worden overgedragen naar andere organisaties wanneer ik dit verzoek. Huisartsenpraktijk Holtenbroek handelt onrechtmatig. Naast een wettelijke bewaarplicht van 15 jaar is de zorgverlener verplicht het volledige dossier door te sturen naar de nieuwe huisarts, echter zijn zij hierin achtergebleven en met het weigeren van het doorzenden van mijn dossier ontziet u mij niet alleen mijn recht maar is u handelen ook in strijd met de wet. Bij deze heb ik mijn klacht ook bekend gemaakt bij het landelijk meldpunt voor de zorg en zal mijn klacht worden neergelegd bij de Inspectie voor de Gezondheidszorg. Verder heb ik mijn klacht geëscaleerd bij de huisartsen geschillencommissie en zal ik genoodzaakt zijn om verdere juridische stappen te nemen indien mijn dossier niet tijdig zal worden overgedragen.

Vindbaarheid klachtenprocedure:

2

Het kenbaar maken van de klacht:

1

Informatievoorziening:

1

Ontvangst van de klacht:

1

Reactietijd:

3

Begeleiding proces:

1

Afhandeling:

1

Vorige pagina 
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kan cookies ook niet accepteren.