Gedragscode Zorgklacht.nl

Het achterlaten van uw ervaring helpt andere mensen en draagt bij aan het verbeteren van de dienstverlening van de zorgverlener. Het beschrijven van uw ervaring over een zorgverlener of de klachtenafhandeling van uw zorgverlener moet wel aan enkele regels voldoen, voordat wij deze op Zorgklacht.nl kunnen publiceren. Deze regels zijn opgesteld in een gedragscode en geven een leidraad voor een goede beschrijving van uw ervaring. Uw ervaring wordt aan de hand van deze gedragscode door ons  getoetst, alvorens deze op Zorgklacht.nl wordt geplaatst.

Mocht de beschrijving van uw ervaring niet aan onze gedragscode voldoen, dan verzoeken wij u om een aanpassing zodat uw ervaring wel kan worden geplaatst.

Gedragscode

  • Bespreek uw ervaring eerst met de betrokken dienstverlener.
  • Voorzie uw waardering in cijfers, zoveel mogelijk, van een toelichting.
  • Beschrijf alleen uw eigen ervaring als patiënt, familielid of naaste. Laat geen bericht achter over de verhalen die u van anderen heeft gehoord.
  • Een dubbele beschrijving van uw ervaring wordt niet geplaatst. Laat uw ervaring eenmalig achter.
  • Beschrijf uw ervaring met fatsoenlijk taalgebruik. Reviews voorzien met vormen van discriminatie, Godslastering, oproepen tot actie, scheldwoorden en beledigingen worden niet geplaatst.
  • Uw beschrijving moet op feiten zijn gebaseerd.
  • De beschrijving van uw ervaring mag geen persoonlijke gegevens, reclame, spam en links bevatten.
  • Beschrijf uw ervaring in kleine letters en vermijd overbodige leestekens.
  • Zorgklacht.nl houdt zich te allen tijde het recht voor om reviews te verwijderen. Uw gegevens worden onder geen enkele voorwaarden aan de desbetreffende dienstverlener verstrekt.