Waarom Zorgklacht.nl?

Een nare ervaring met geleverde zorg is uitermate vervelend. Jaarlijks worden ongeveer 40.000 zorggebruikers geconfronteerd van vermijdbare medische fouten. Slechts 4% meldt een fout, waarbij de meeste klachten over deze medische fouten ongegrond worden verklaard. Dit komt omdat mensen niet weten wat zij kunnen doen, doordat de verkeerde procedure wordt gevolgd, of omdat de verkeerde zorgverlener wordt aangeklaagd. Dit veroorzaakt veel frustratie en lange onduidelijke trajecten.

Zorgklacht.nl wil dit veranderen. Door klachtenprocedures in de zorg inzichtelijk te maken en daarbij de klachtafhandeling van zorgverleners toegankelijk en vindbaar te maken. Daarnaast maakt de informatie op Zorgklacht.nl duidelijk bij welke instantie de klacht ook kenbaar kan worden gemaakt. De specifieke instantie is afhankelijk van de aard van de klacht.

Door de klachtafhandeling van zorgverleners en zorgverzekeraars te beoordelen geeft u suggesties te verbetering van de service. Hiermee helpt u andere bezoekers van Zorgklacht.nl en u draagt bij aan een betere klachtafhandeling in Nederland. 

Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kan cookies ook niet accepteren.