Over Zorgklacht.nl

Zorgklacht.nl is een website waar u als cliënt, familielid of naaste terecht kunt met uw klacht over geleverde zorg in Nederland.

U heeft een klacht over zorg. Deze klacht wilt u kenbaar maken maken bij de zorgverlener en/of zorgorganisatie die deze klacht heeft veroorzaakt. Wat kunt u doen? Daar kunt u als patiënt, en als individu, wel wat hulp bij gebruiken.

Wie kan u het beste helpen? Er zijn heel veel instanties waar een klacht over zorg kan worden gemeld. Maar welke is geschikt en is de juiste volgorde gevolgd? U zoekt iemand die betrouwbaar is, maar ook iemand die medisch deskundig is en juridisch op de hoogte.

Zorgklacht.nl is hét platform voor mensen met een klacht over zorg. Onafhankelijk, overzichtelijk en transparant. Aan de hand van de informatie in de klachtenprocedures op Zorgklacht.nl leest u stap voor stap hoe en waar u de klacht kenbaar kunt maken die leiden naar de oplossing van de klacht en/of een verbeterpunt voor de zorgorganisatie. Zo maakt u de beste keuze maken om uw klacht over zorg op te lossen. Onze experts zijn aantoonbaar deskundig en mensgericht. Zorgklacht.nl is er voor iedereen die met een klacht over zorg te maken krijgt. Zorgklacht.nl heeft alle juridische en medische experts in huis. 

Of u nu een klacht heeft over de bejegening, de kwaliteit, de klachtafhandeling, de service, of slachtoffer bent van een medische fout. In alle gevallen kunt u bij onze experts terecht.

Als klager is het belangrijk om de klacht zo snel mogelijk bij ons te melden. Wij nemen contact met u op en onderzoeken uw klacht. Wij nemen u de zorg uit handen. Zorgklacht.nl maakt namens u de klacht kenbaar bij de zorgverlener of zorgorganisatie en houden contact met de betrokken juridische en medische experts. Wij beantwoorden vragen als:

  • Waar kan ik mijn klacht kenbaar maken?
  • Hoe moet ik mijn klacht indienen?
  • Is de zorgverlener aansprakelijk?
  • Worden de kosten gedekt?
  • Wat betekent een klacht over zorg voor mijn werk?

Wij zorgen ervoor dat uw klacht over zorg zorgvuldig wordt afgehandeld. Dit kan met belangenbehartiging, of bijstand door onze juridische en medische experts.  Zorgklacht.nl heeft de juiste kennis en ervaring om uw klacht over zorg te behandeling. Gelukkig hoeft het in veel gevallen niet tot langlopende zaken te leiden. Er volgt dan een schikking. 

De experts van Zorgklacht.nl handelen in uw belang. Zodat u weer verder kunt. Neem voor meer informatie contact op met onze professionals. 

Ik wil in contact komen met een expert

Bent u zorgverlener?

Zorgklacht.nl is er niet alleen voor de patiënt. Zorgorganisaties en hun klachtenfunctionarissen kunnen Zorgklacht.nl gebruiken om te voldoen aan de wettelijke eis Bekendmaking (digitale) Klachtenregeling (Wkkgz). Het is in ieders belang, met name voor de patiënt, dat de klachtenregeling beter en eerder gevonden wordt. Dit zal leiden in meer duidelijkheid over het melden en registreren van klachten met als resultaat dat de klachtafhandeling en de dienstverlening in de zorg verbeterd. Neem voor meer informatie contact op met onze professionals.

Ik wil meer informatie

Jord van der Woude, oprichter Zorgklacht.nl

Zorgklacht.nl is in 2014 opgericht door Jord van der Woude met het doel om de klachtafhandeling in de zorg transparanter en overzichtelijker te maken. Inmiddels is Zorgklacht.nl uitgegroeid tot het grootste digitale informatieplatform voor mensen met een klacht over zorg. Afhankelijk van de aard van de klacht kunnen mensen met de informatie op Zorgklacht.nl dé beste keuze maken om de klacht over zorg op te lossen. 

Heeft u vragen over Zorgklacht.nl of wilt u samenwerken? Dan kunt u contact met ons opnemen via:

E-mail: info@zorgklacht.nl

Deze pagina delen

Wij zijn bereikbaar tijdens kantooruren

0909-2700000 Dit informatienummer kost 90ct per minuut
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kan cookies ook niet accepteren.