Aafje

Aafje

20-01-17

Beoordeling:

4,9
Klacht m.b.t. de thuishulp van Aafje Rotterdam. Bij mijn moeder (95 ) verscheen zonder bericht de thuishulp niet meer.. Toen ik contact opnam met Aafje, werd als reden opgegeven dat de indicatie verlopen was en dat het de verantwoordelijkheid van de cliënt was om deze indicatie op tijd te verlengen. Wij hebben overigens in al die jaren thuiszorg nog nooit een indicatie op schrift gehad. Bovendien mag je toch zeker tijdig een waarschuwing verwachten. Zeker gezien de leeftijd van de cliënt. Na vele telefoontjes met Aafje en een een nieuwe indicatie verscheen er plotseling zonder enig bericht weer een thuishulp. Uit alles blijkt een gemakzucht en desinteresse aan de kant van Aafje. Heel vaak was de betreffende medewerker niet bereikbaar en zou er teruggebeld worden, wat heel vaak niet gebeurde. Ook de ombudsvrouw, die het aanvankelijk heel vreemd vond, kon na contact met het bestuur, niet veel anders dan beamen dat Aafje van mening is dat de klanten zelf erop moeten letten dat zij de indicatie op tijd aanvragen en dat de actie bij de klant ligt. Letterlijk: Zij hebben de regie. Velen blijken overigens de dupe hiervan geworden. Een zorginstelling zou toch moeten begrijpen wat een impact dit heeft op hun veelal bejaarde cliënten. Weliswaar schijnt er nu sinds kort een computerprogramma gebruikt te worden dat die waarschuwing wel geeft, maar dit neemt niets weg van deze onbeschofte handelwijze.

Vindbaarheid klachtenprocedure:

5

Het kenbaar maken van de klacht:

4

Informatievoorziening:

5

Ontvangst van de klacht:

4

Reactietijd:

6

Begeleiding proces:

5

Afhandeling:

5

Vorige pagina 
Akkoord
Wij gebruiken cookies om de ervaring op onze website te verbeteren, statistieken bij te houden en je toegang te geven tot onze social media.
Door gebruik te maken van deze website of door op akkoord te drukken, ga je akkoord met ons cookiebeleid. Je kan cookies ook niet accepteren.